پهن کن نان غلطکی

فر تونلی پخت نان حجیم
فر تونلی پخت نان حجیم
سپتامبر 26, 2023
فر تونلی پخت نان حجیم
فر تونلی پخت نان حجیم
نوامبر 2, 2023
نمایش همه

پهن کن نان غلطکی

پهن کن نان غلطکی

پهن کن نان غلطکی

پهن کن نان غلطکی

پهن کن نان غلطکی یکی از الزامات تهیه نان و خمیر می باشد که در تولید بسیاری از محصول‌ ها و خوراکی ‌ها به کار برده می ‌شود. برای تولید انواع شیرینی‌ ها، پیتزا، نان‌ ها و موارد متعدد دیگر نیاز به پهن کردن خمیر نان وجود دارد. در گذشته پهن کردن خمیر نان صرفاً توسط افراد و به صورت دستی و به کمک وردنه انجام می‌ گرفته است. ولی امروزه با ابداع ماشین آلات پهن کن نان به صورت تک یا چند غلطکی، این پروسه در نهایت کیفیت انجام می گیرد.

نکته ای که موجب تفاوت انواع ماشین آلات نانوایی با یکدیگر می گردد، ابعاد دهانه‌ آن ها، جنس بدنه دستگاه، تعداد غلطک ها، ضخامت خمیر نان، ویژگی های فنی و مواردی از این دست می‌ باشد. کاربری با دستگاه پهن کن نان غلطکی بسیار آسان بوده و نیازمند مهارت و دانش ویژه ای نمی باشد. مجموعه ای از مزایا موجب شده است که مجموعه های تولید و پخت محصولات وابسته به خمیر و نان از دستگاه پهن کن نان غلطکی استفاده نمایند که در ادامه ذکر خواهند شد.

پهن کن نان غلطکی

پهن کن نان غلطکی

مزایای استفاده از پهن کن نان غلطکی

دستگاه پهن کن نان غلطکی فواید فراوانی دارد ولی شاید بتوان به عنوان مهم ترین این موارد ضخامت و ابعاد یکدست خمیرنان هایی که از این طریق به دست می آید را بیان کرد. میزان فشار غلطکی و ابعاد قالب ها در تمامی موارد با هم یکسان بوده و این باعث می شود میزان زمان مورد نیاز برای پخت نان و میزان حرارت مورد نیاز یکسان بوده و نتیجه کاملاً یکدست باشد و نانی نسوخته یا خمیر نماند. در حالی که در هنگام پهن کردن نان با وردنه یا به صورت دستی، سوختن بخشی از نان به دلیل نازک شدن یا خمیر ماندن به دلیل ضخامت زیاد امری رایج است.

مزیت دیگر استفاده از دستگاه پهن کن نان غلطکی، بالا بردن سرعت کار می باشد. این دستگاه مشکلات استفاده از نیروی انسانی برای پهن کردن نان را ندارد و سرعت بالایی دارد. خستگی ناشی از فشار کار یا خطای انسانی، در استفاده از این دستگاه حذف می گردد و در زمان و انرژی افراد صرفه جویی می شود. دستگاه پهن کن نان غلطکی می تواند بسته به میزان حجم کار به هر تعداد خمیر مورد نظر را پهن کرده و قالب زده و آماده پخت نماید. در صورتی که مجموعه مورد نظر که می تواند رستوران، نانوایی، قنادی، کافه و … باشد، ظرفیت تولید محصول بالا دارد، استفاده از این دستگاه راندمان و بازده کاری را چندین برابر می نماید.

همچنین از پراهمیت ترین فواید استفاده از دستگاه پهن کن نان غلطکی، میزان بالای رعایت بهداشت در امر پهن کردن و قالب زدن می باشد. وارد شدن آلودگی ها به داخل خمیر در هنگام پهن کردن نان به صورت دستی و با وردنه به صورت مکرر مشاهده شده است در حالی که با استفاده از دستگاه پهن کن نان غلطکی، محیط استریل و بهداشتی بوده و فرد هیچ گونه دخالتی در روند پروسه پهن کردن و قالب زدن خمیر نخواهد داشت. در مواردی مانند رستوران ها و مانند آن که نظارت ویژه ای بر بهداشت محصولات انجام می گیرد، دستگاه پهن کن نان غلطکی بسیار سودمند خواهد بود.

قیمت پهن کن نان غلطکی

دستگاه پهن کن نان غلطکی بارک، نسبت به عملکرد و کارایی و کیفیت متریالی که در آن به کار رفته است، قیمت بسیار مناسبی دارد. جنس بدنه دستگاه از فلز آلومینیوم تولید می گردد که وزن سبکی دارد و حمل و نقل آسانی دارد، همچنین در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم و ظاهر و کیفیت خود را تا مدتها به خوبی حفظ می نماید. قیمت این دستگاه با توجه به تعداد غلطک ها، ابعاد دستگاه و میزان بازده و خروجی آن متغیر می باشد. کلیه قطعات و اجزاء به کار رفته در این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و دوام بالایی دارند.

این که چه مدلی از دستگاه تهیه شده و به کار رود، بستگی کامل با ابعاد مجموعه و حجم کار آن دارد. در صورتی که توان کاری و راندمان دستگاه پهن کن نان غلطکی بالا باشد، قیمتی بیشتری نیز خواهد داشت. با این همه دستگاه پهن کن نان غلطکی خریدی هوشمندانه و به صرفه است زیرا، هزینه های ناشی از استخدام نیروی انسانی برای پهن کردن خمیر را کاهش داده و محصول بیشتری در زمان مشخص تولید می نماید و به روند تولید محصول سرعت بیشتری می بخشد.

باید در نظر داشت که نوسانات اقتصادی، افزایش قیمت مواد اولیه مانند ورق های آلومینیوم، به هم خوردن بالانس میان عرضه و تقاضا و عوامل دیگری می توانند سبب تغییر قیمت دستگاه پهن کن نان غلطکی گردد. از آنجایی که استقبال از تولیدات محصولات غذایی بر پایه خمیر و نان همواره روندی رو به رشد داشته است، خرید این دستگاه انتخابی مقرون به صرفه خواهد بود. جهت اطلاع از قیمت ها و سفارش محصول با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.