پهن کن نان

فر پخت نان
فر پخت نان
جولای 29, 2023
فر دوار پخت نان
فر دوار پخت نان
آگوست 26, 2023
نمایش همه

پهن کن نان

پهن کن نان

پهن کن نان

پهن کن نان

پهن کن نان دستگاهی است که پیش از قرار دادن نان و خمیر درون دستگاه فر پخت نان، به کار می رود و به کمک یک غلتک یا رول خمیر را به حجم پهنای مورد نیاز می رساند. از دستگاه پهن کن نان می توان در نانوایی ها برای سرعت بخشیدن به پروسه تولید نان، شیرینی فروشی ها و قنادی ها، رستوران ها و پیتزا فروشی ها و مواردی از این دست بهره برد. پهن کن نان علاوه بر تسریع پروسه پخت نان و شیرینی، این مرحله را به بهداشتی ترین شکل ممکن و بدون تماس دست نانوا یا کاربر انجام می دهد. بسیاری از آلودگی ها در مرحله پهن کردن نان اتفاق می افتد که با ماشینی کردن این مرحله می توان سلامت و کیفیت کار را بالا برد.

دستگاه پهن کن نان از لحاظ ساختار و تعداد غلتک ها، کاربرد و ابعاد دارای انواع متنوعی است که در قیمت آن ها نیز اثر گذار است. برخی از از انواع دستگاه پهن کن نان عبارت هستند از پهن کن نان شش غلتکی، پهن کن نان سه کاره و پهن کن نان فانتزی. هر کدام از این دستگاه ها می تواند بازدهی و راندمان کاری مجموعه را بالا برده و استفاده از نیروی انسانی و هزینه های وابسته به آن و خطاهای ناشی از عملکرد آن را کاهش دهد.

انواع دستگاه پهن کن نان

دستگاه پهن کن نان در انواع گوناگون هم به صورت رومیزی قرار می گیرد و هم به صورت پایه دار یا به اصطلاح مبله می باشد. دستگاه پهن کن نان دارای چند غلتک می باشد که چانه خمیر را نازک می کند. هر چه تعداد غلتک ها بیشتر باشد، دستگاه پهن کن نان می تواند خمیر یا نان را به صورت نازک تر پهن نماید. دستگاه پهن کن نان قابلیت پهن کردن نان در حجم  ها و وزن های مختلف را دارد که این محدوده می تواند بین ۵۰ گرم تا ۱۰۰۰ گرم می باشد. هر چه تعداد غلتک ها بیشتر باشد، قطر پهنای خمیر بیشتر خواهد بود.

پهن کن های غلتکی به طور رایج برای نان های سنتی کاربرد بیشتری دارند که هر چه بیشتر تحت سایش غلتک ها قرار گیرد به حجم نازک تری می رسد. انواع پهن کن نان فانتزی، با توجه به ویژگی های نان فانتزی عملکرد متفاوت و ساختار متفاوتی دارد. انواع پهن کن نان به دلیل تدریجی بودن روند پهن کردن، می تواند قطرهای گوناگونی از خمیرها با دقت بالا ارائه نماید که برای پخت پیتزا انتخاب مناسبی می باشد.

اجزاء بدنه انواع پهن کن نان از آلومینیوم ساخته می شود که در تماس با مواد خوراکی و اجزاء خمیر نان دچار واکنش نشده، زنگ نمی زند و در بو و طعم خمیر تاثیری ایجاد نمی کند. دستگاه های پهن کن نان برای تولید خمیرهای پیتزا به صورت ویژه انواع نان فانتزی ها، کلوچه ها و شیرینی سنتی و مواردی از این دست در انواع گوناگون به کار می رود.

مزایای استفاده از پهن کن نان

دستگاه پهن کن نان، مزایای فراوانی دارد که در ادامه ذکر می گردد. صاحبان مشاغل و کسب و کارها می توانند با تهیه دستگاه پهن کن نان در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایند. نیروی انسانی با وجود خطاهای انسانی و با توجه به سرعت عمل پایین تر هزینه های بیشتری را نسبت به خرید و استفاده از دستگاه پهن کن نان به مجموعه اضافه می کند. در حالی که استفاده از دستگاه پهن کن نان، در طولانی مدت هزینه های بیشتری را برای مجموعه ذخیره می نماید.

دستگاه پهن کن نان، از کیفیت خمیر و حجم و تراکم بافت آن نمی کاهد و بسیار لطیف با آن برخورد می نماید. طوری که نان یا شیرینی به دست آمده در این روش ماندگاری بیشتر و کیفیت بالاتری نسبت به نوع دستی دارند. به دلیل استفاده از دستگاه پهن کن نان، نیازی به استفاده از جوش شیرین یا سایر افزودنی های حجم دهنده نیست. این دستگاه فشار بیش از حدی به خمیر وارد نمی کند که بافت آن فشرده و سفت گردد.

دستگاه پهن کن نان از آن جایی که حجم نان ها را به صورت کامل یکسان تولید می نماید، نان ها و شیرینی ها نمی سوزند و تمام نقاطی نان و شیرینی چه از زیر و چه از سطح رویی به صورت یکنواخت حرارت می بیند و می پزد و به این صورت نیست که برخی به طور کامل بپزند و برخی دیگر به دلیل حجم نازک تر بسوزند. دستگاه پخت نان برای کار کردن نیاز به انرژی برق بالایی ندارد.

دستگاه پهن کن نان را با بالاترین کیفیت و ساخته شده و از مرغوب ترین متریال می توانید از این مجموعه تهیه نمایید. این مرکز در قبال محصولات و خدمات خود مسئول بوده خدمات پشتیبانی ارائه می نماید. این دستگاه با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به متقاضیان ارائه می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش تماس حاصل نمایید.