فر تونلی پخت نان تافتون

تولید فر دوار پخت نان لواش
تولید فر دوار پخت نان لواش
نوامبر 30, 2023
میکسر دستگاه پخت نان
میکسر دستگاه پخت نان
نوامبر 30, 2023
نمایش همه

فر تونلی پخت نان تافتون

فر تونلی پخت نان تافتون

فر تونلی پخت نان تافتون

فر تونلی پخت نان تافتون

فر تونلی پخت نان تافتون دستگاهی است که به دلیل سرعت و کیفیت بالایی که به روند پخت نان می دهد، به صورت قابل توجهی باعث افزایش راندمان و بهره وری نانوایی ها می گردد. نان تافتون یکی از نان های سنتی کشور ما است که از قدمتی طولانی در فرهنگ و عادات غذایی ما دارد. این نان از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار می باشد و به دلیل حجم مناسبی که دارد، طرفداران فراوانی دارد و به همین جهت بسیاری از نانوایی ها یا بخشی از آن ها به پخت این نان مشغول می باشند.

فر تونلی پخت نان تافتون دستگاهی است که پروسه پخت نان را تسریع می کند. با استفاده از این دستگاه نیازی به دخالت نیروی انسانی در بسیاری از مراحل نمی باشد و دستگاه به صورت خودکار نان را پخته و پس از پخت به کمک نوار نقاله و تسمه ای که در دستگاه به کار رفته است، خارج می سازد. با استفاده از فر تونلی پخت نان تافتون نیازی نیست تا نان به صورت دستی وارد تنور شود و یا از آن خارج گردد. استفاده از فر تونلی پخت نان تافتون در بسیاری از نانوایی ها و مجتمع های پخت نان یا رستوران های سنتی متداول می باشد. این دستگاه می تواند در زمان کوتاهی نان تافتون فراوانی تولید نموده و ارائه نماید. این موضوع باعث فروش بالای این دستگاه شده است.

فر تونلی پخت نان تافتون

فر تونلی پخت نان تافتون

ساختار فر تونلی پخت نان تافتون

فر تونلی پخت نان تافتون دارای یک بدنه می باشد که تا حدود قابل قبولی عایق حرارتی می باشد. بدنه این دستگاه به صورت چند لایه بوده و با وجود حرارت بالای درون فر تونلی پخت نان تافتون، تنها حدود 40 تا 50 درصد حرارت به بیرون نشت پیدا می کند. در حالی که در بسیاری از فرهای سنتی و یا اتوماتیک، حرارت از فر خارج شده و محیط را به شدت گرم می کند.

بخش دیگری از فر تونلی پخت نان تافتون که دارای اهمیت بالایی می باشد، تسمه نوار نقاله آن می باشد که خمیر فرم گرفته نان را از یک سمت دریافت می کند و پس از طی مراحل پخت، نان تافتون آماده را بر روی تسمه به بیرون هدایت می کند. جنس این تسمه از آهن یا فولاد گالوانیزه، یا توری های استیل می باشد که نسوز بوده و در دماهای بسیار بالا نیز کیفیت خود را حفظ می نماید.

فر تونلی پخت نان تافتون از یک مشعل گاز سوز یا گازوئیل سوز استفاده می نماید که نوع سوخت مورد نیاز مشعل به انتخاب خریدار می باشد. این دستگاه همچنین دارای سیستم هندل می باشد که این سیستم به نانوا اجازه می دهد، در صورتی که برق دستگاه به هر دلیل قطع شود، به صورت دستی نان ها را از درون فر تونلی پخت نان تافتون خارج ساخت. این فر هم می تواند هم با برق سه فاز خانگی کار کند و هم با برق تک فاز شهری.

مزایای استفاده از فر تونلی پخت نان تافتون

استفاده از فر تونلی پخت نان تافتون مزایای متعددی دارد. که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته می شود. در این دستگاه نان های تافتون در معرض مستقیم سوخت های مشعلی و گاز ناشی از سوخت آن ها قرار ندارد و این موضوع سبب می شود، عطر و بوی نان حفظ شود و ذرات خطرناک گازهای مشعلی بر روی نان ها قرار نگیرند.

همچنین مصرف سوخت فر تونلی پخت نان تافتون کمتر از بسیاری از دستگاه های دیگر می باشد. به علاوه رنگ فر تونلی پخت نان تافتون به صورت کوره ای و استاتیک می باشد و به سادگی دچار خدشه و آسیب نمی گردد.

فر تونلی پخت نان تافتون از اتلاف انرژی جلوگیری می نماید؛ به این معنی که حرارتی که به صورت غیر مستقیم و از ناحیه زیر به نان ها داده می شود، به دلیل وجود سیستم سیرکولاسیون داخل محفظه به گردش در می آید و از ناحیه بالا نیزموجب پخت نان می گردد. این سیستم حرارت دهی سبب می شود نان تافتون ها پوک و ترد باشند و ماندگاری آن ها بسیار بیشتر از انواع سنتی گردد.

مزیت دیگر استفاده از فر تونلی پخت نان تافتون سرعت بالای آن ها می باشد. به سادگی می توان طی 8 تا 12 دقیقه نان های تافتون مغزپخت و با کیفیت دریافت نمود. با کمک این دستگاه نیروی انسانی برای مراحل مختلف استخدام نمی گردد و خطای انسانی نیز بسیار کاهش پیدا می کند و در زمان اطراف صرفه جویی می گردد. در این فرها نان ها نمی سوزند و یا خام باقی نمی مانند و به صورت یکنواخت پخته می شوند.

کاربری فر تونلی پخت نان تافتون آسان بوده و نیازی به مهارت و دانش ویژه ای ندارد. این دستگاه ها دارای بدنه ای مستحکم و مقاوم می باشند و دوام و طول عمر بالایی دارند. فر تونلی پخت نان تافتون را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب از این مجموعه تهیه نمایید.