میز کار پخت نان

فر تونلی پخت نان حجیم
فر تونلی پخت نان حجیم
نوامبر 2, 2023
تولید فر دوار پخت نان لواش
تولید فر دوار پخت نان لواش
نوامبر 30, 2023
نمایش همه

میز کار پخت نان

میز کار پخت نان

میز کار پخت نان

میز کار پخت نان

میز کار پخت نان یکی از ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین نیازهای پخت نان و شیرینی به حساب می آید. این ابزار جهت قرار دادن چانه نان در مراحل ابتدایی پخت توسط نانوا یا قناد و آشپز مورد استفاده قرار می گیرد و هر چه کیفیت این ابزار بالاتر باشد، بر کیفیت محصول نهایی نیز اثرگذار می باشد‌. میز کار پخت نان محصولی انتخابی در یک نانوایی نیست بلکه از الزامات و ضروریات کار می باشد و بهتر است در نهایت دقت انتخاب شده و از بهترین انواع باشد.

در صورتی که میز کار پخت نان کیفیت پایینی داشته باشد، مشکلات متعددی به وجود می آید. ارتفاع نامناسب، عدم تراز بودن دقیق پایه ها، نداشتن لبه مناسب جهت جلوگیری از پخش شدن و ریزش ذرات آرد، نامرغوب بودن جنس بدنه میز و زنگ زدن فلز آن، ابعاد نامتناسب و مواردی از این دست، می تواند موجب مشکلاتی برای مجموعه گردد.

میز کار پخت نان

میز کار پخت نان

به طور کلی یک مجموعه نانوایی به چند میزکار نیاز دارد تا در مراحل مختلف از ابتدا تا انتها محصول خود را روی آن گذاشته، استراحت دهد و یا بر روی آن پردازش انجام دهد. این میزها از جهت آنکه در تماس بی واسطه با خمیر یا نان در مراحل مختلف هستند، باید از یکدیگر تفکیک شوند. به بیان ساده تر در یک نانوایی نمی توان از میز کار پخت نان که برای قرار دادن چانه مورد استفاده قرار می گیرد، برای قرار دادن نان از تنور آمده نیز استفاده کرد. به همین دلیل میز کار پخت نان با توجه به نیازها و ظرفیت پخت نان در یک مجموعه ابعاد و شرایط متفاوتی دارد.

ویژگی های میز کار پخت نان

همان طور که شاید در بسیاری از نانوایی ها و قنادی ها مشاهده کرده باشید، میز کار پخت نان به صورت فلزی تهیه می شود. خمیر نان دارای بافتی تا حدودی مرطوب می باشد و همراه با ذرات آرد و خمیر است. به همین دلیل بافت میز کار پخت نان باید به گونه ای باشد که رطوبت بر آن اثر گذار نباشد، به طور مثال چوب انتخاب خوبی برای میز کار پخت نان نیست. از سویی دیگر آرد و خمیر به سادگی از سطح فلز جدا می شوند و ایجاد چسبندگی نمی کنند. به همین دلیل به طوز معمول میز کار پخت نان را از فلزات تولید می نمایند. ولی اینکه کدام فلز برای این کار مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی به عوامل مختلفی دارد.

فلز استیل بهترین انتخاب برای تولید میز کار پخت نان می باشد که البته نسبت به متریالی همچون آلومینیوم و مواردی از این دست، از قیمت بیشتری برخوردار است. میز کار پخت نان که از جنس استیل می باشد، زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود. از آن جایی که خمیر دارای میزانی آب و رطوبت می باشد، می تواند موجب زنگ زدن فلز شود ولی استیل در مقابل این رطوبت کاملاً مقاوم است و شکل و فرم خود را در طولانی مدت از دست نمی دهد.

به علاوه میز کار پخت نان استیل در برابر خط و خش و جسم تیز مقاوم بوده و ظاهر آن تغییر نمی کند. استیل در برابر ضربه نیز عملکرد مطلوبی داشته و مقاومت خود را به خوبی حفظ می نماید. میز کار پخت نان که از این متریال تولید می شود به خوبی می تواند وزن های سبک و سنگین را تحمل نموده و تعادل خود را حفظ نماید.

بسته به این که میز کار پخت نان برای چه مجموعه ای با چه ابعاد تولید محصول و با چه نیازهایی تولید می شود، دارای ابعاد متفاوتی می باشد. حتی در برخی موارد برای صرفه جویی در فضا و همچنین قرار دادن فضای وسیع تر از میز کار پخت نان به صورت دو طبقه استفاده می گردد. یا آنکه بسته به نیاز افراد و نوع کاربری و استفاده از میز کار پخت نان، آن را به صورت یک طرفه لبه دار، سه طرف لبه دار و یا حتی چهار طرف لبه دار طراحی می نمایند که بستگی کامل به محصول و شیوه کار دارد.

قیمت میز کار پخت نان

قیمت میز کار پخت نان بستگی به ویژگی های آن دارد و امکاناتی که در اختیار مجموعه قرار می دهد. در صورتی که از نوع دو طبقه باشد، قیمت بیشتری نسبت به انواع ساده و یک طبقه دارد یا هر چه ابعاد کوچک تری داشته باشد، ارزان تر خواهد بود. از سویی دیگر کیفیت متریال به کار رفته در بدنه آن، میزان ضخامت اجزاء و مواردی از این دست نیز می توانند قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار دهند.

علاوه بر این موارد قیمت آلیاژها و مواد اولیه، نوسانات اقتصادی و قیمت ارز و مواردی از این دست نیز می توانند قیمت میز کار پخت نان را تحت شعاع خود قرار دهند. این محصول توسط این مجموعه با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه موجود در بازار و قیمتی مقرون به صرفه به متقاضیان عرضه می گردد. جهت سفارش محصول تماس بگیرید.