دستگاه پخت نان بربری

ماشین آلات نانوایی
ماشین آلات نانوایی
ژوئن 18, 2023
دستگاه پخت نان سنگک
دستگاه پخت نان سنگک
جولای 29, 2023
نمایش همه

دستگاه پخت نان بربری

دستگاه پخت نان بربری

دستگاه پخت نان بربری

دستگاه پخت نان بربری

دستگاه پخت نان بربری یکی از پر طرفدارترین محصولات این مجموعه می باشد. نان بربری جزئی جدا نشدنی از سفره های صبحانه و مهمانی ها است و به همین دلیل دستگاه هایی برای تولید آن ارائه می گردد که این دستگاه ها بر اساس شیوه پخت نان بربری و مکانیزم عملکردی که دارند، نام گذاری و تقسیم بندی می شوند. دستگاه پخت نان بربری علاوه بر این نوع نان انواع نان های حجیم سنتی و غیر سنتی دیگری همچون نان شیرمال، فطیر، ساجی، نان های محلی مناطق مختلف ایران مانند نان کلوکی هرمزگان و موارد متعدد دیگر را می پزد.

دستگاه پخت نان بربری به این دلیل که برای پخت نانی نسبتاً حجیم به کار می رود، از شیوه گرمایشی و پروسه پختی استفاده می نماید که برای سایر وزن ها و حجم های این چنین نیز مناسب است و به همین دلیل می توان از دستگاه پخت نان بربری در ابعاد مختلف برای انواع نان های دیگر نیز استفاده نمود.

انواع دستگاه پخت نان بربری

دو نوع از دستگاه های پخت نان وجود دارند که بسیار پر کاربرد می باشند که عبارت هستند از دستگاه پخت دوار و دستگاه پخت نان تونلی که در این مجموعه با بهترین کیفیت تولید و ارائه می گردند. در یکی از دستگاه ها پروسه تولید نان به صورت دوار انجام می گیرد و نان روی صفحه لغزنده و متحرکی به صورت دایره  ای می چرخد و به صورت نیمه اتوماتیک مراحل پخت انجام می گیرد و در دیگری خمیر نان بربری به درون دستگاه فرستاده می شود و پس از طی مراحلی که به صورت اتوماتیک انجام می گیرد، از دستگاه بیرون می آید.

به طور معمول دستگاه پخت نان تونلی برای مقیاس و تعدادهای زیاد انجام می گیرد و به همین دلیل این نوع از  دستگاه پخت نان بربری برای نانوایی های مساحت زیاد و فضای بزرگ یا مجتمع های نان بسیار مناسب می باشد. این دستگاه چنان کاربردی است که پس از مدت کوتاهی هزینه پرداخت شده برای خرید خود را جبران نموده و به بودجه نانوایی ها بازمی گرداند.

دستگاه های پخت نان بربری بر اساس ظرفیت، ابعاد، تعداد مراحل، نیاز به نیروی انسانی نیز دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که باید پیش از خرید دستگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته شوند. دستگاه های پخت نان بربری از جنبه استفاده از حرارت مستقیم و حرارت غیر مستقیم نیز با یکدیگر متفاوت هستند که به طور معمول برای افزایش کیفیت از حرارت غیر مستقیم برای پخت نان بربری و باقی استفاده می شود.

مزایای استفاده از دستگاه پخت نان بربری

دستگاه های پخت نان بربری بر اساس امتیازات و ویژگی هایی که دارند، دارای مزایایی می باشند. به عنوان اصلی ترین مزیت استفاده از دستگاه پخت نان، باید به عدم استفاده از گازهای مشعلی اشاره کرد که بافت نان را نیز درگیر می نمایند. همچنین از آن جایی که زمان دقیق آماده شدن نان در دستگاه پخت نان بربری، مشخص می باشد در زمان افراد صرفه جویی می نماید و این پروسه در زمانی کوتاهی و به سرعت انجام می گیرد.

نکته بسیار پر اهمیت دیگر بهداشتی بودن کلیه مراحل پخت نان در دستگاه پخت نان بربری می باشد زیرا در این دستگاه استفاده از نیروی انسانی به حداقل تعداد ممکن می رسد و آلودگی های ناشی از دخالت دست با نان ها و خمیرها به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

نکته دیگری صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. پخت نان به روش سنتی با استفاده از نیروی انسانی بیشتر و زمان بیشتر انجام می گیرد که در این زمان بیشتر، منابع انرژی گرمایی بیشتری مصرف می شوند که موجب کاهش منابع انرژی، افزایش هزینه های ناشی از مصرف سوخت، گرم شدن بیش از اندازه محیط می شود که با توجه به افزایش بهای انرژی ها و سوخت های مصرفی، استفاده از دستگاه پخت نان بربری اقدامی مقرون به صرفه در طولانی مدت برای نانوایی ها می باشد.

از مزایای دیگر دستگاه پخت نان بربری کاربری ساده آن است‌. استفاده از این دستگاه آسان بوده و نیازی به مهارت خاصی ندارد و به همین دلیل نیاز به مهارت های ویژه نانوایی ندارد که خود باعث کاهش هزینه های ناشی از به کار گیری افراد متخصص در زمینه پخت نان بربری می شود. همچنین کیفیت نان های به دست آمده بالاتر می رود زیرا نان ها به علت مکانیزم بکسان و کنترل شده دستگاه به صورت یک اندازه با حجمی مشخص در دمایی مشخص می پزند و دیگر نان بربری سوخته، خمیر، کوچک، بزرگ وجود نخواهد داشت و همگی یکسان خواهند بود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه پخت نان برای تولید نان بربری، کاهش گرمای محیطی می باشد. در نانوایی های سنتی و با تنورها، گرمای محیط به شدت بالا می رود که تجربه آن در فصول گرم سال و یا در مناطق گرمسیری که آب و هوای گرمی دارند، بسیار مشکل خواهد بود. در حالی که با استفاده از دستگاه های پخت نان بربری این گرما کاهش خواهد یافت.