فر پخت نان

دستگاه پخت نان سنگک
دستگاه پخت نان سنگک
جولای 29, 2023
پهن کن نان
پهن کن نان
آگوست 26, 2023
نمایش همه

فر پخت نان

فر پخت نان

فر پخت نان

فر پخت نان

فر پخت نان دستگاهی کاربردی برای استفاده در نانوایی ها، برخی رستوران ها یا مجتمع های نان می باشد که بر حسب کاربرد و ساختار و مکانیزم انواع بسیار متنوعی دارند. فر پخت نان یکی از ملزومات هر نانوایی می باشد که باید در نهایت دقت و متناسب با شرایط و محصول انتخاب شود. نان بخشی اصلی از خوراک سفره هر خانه می باشد که در ایران تنوع بسیار زیادی دارد و هر فر برای پخت دسته ای از محصولات مناسب می باشد.

فرهای پخت نان از سه جهت با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از اصلی ترین تفاوت ها در نوع سوخت مصرفی می باشد که از نوع گازی یا برقی باشد. دومین عامل روش تهویه جریان هوای گرم درون فر پخت نان می باشد. سومین مورد که بین انواع فر پخت نان تفاوت هایی ایجاد می نماید، تجهیزات و اجزاء بدنه می باشد.

فر پخت نان تونلی

فر پخت نان تونلی به دلیل کاربرد بسیار آسانی که دارد، طرفداران بسیاری دارد. فر پخت نان تونلی تنها نیاز به تنظیم سرعت حرکت نوار ریلی و تنظیم دما دارد که این موارد بسته به حجم نان، اندازه و روش طبخ آن مشخص می گردد. ممکن است دما و سرعتی که برای یک نان با دستورالعمل و حجم متفاوت مناسب است برای دیگری زیاد یا کم باشد و باید به درستی انتخاب شود.

در فر پخت نان تونلی خمیر چانا زده شده از یک سو وارد می شود و نان پخته از سوی دیگر خارج می گردد. در فر پخت نان این مجموعه، برای ارائه گرمایش به صورت غیر مستقیم از لوله هایی به فرم L شکل استفاده می شود که از ضخامت بالایی برخوردار می باشند و گرمایی کاملا یک نواخت را به نان منتقل می سازند. در این سیستم کنترل هر لوله گرمایش به صورت جداگانه ممکن می باشد. فر پخت نان تونلی ساخته شده در این مجموعه از فولاد ضد زنگ و بسیار مقاوم ساخته شده است.

فر پخت نان تونلی این مجموعه دارای گزینه های دیگری چون حرکت معکوس ریل و یا سیستم فر دو طبقه می باشد که آن را با انواع دیگر متمایز می نماید. فر پخت نان تونلی این مجموعه دارای عمر مفید بالا به دلیل استفاده از متریال مقاوم و با دوام می باشد و ظرفیت پخت نان بسیار بالایی نسبت به نمونه های مشابه دارد که باعث صرفه جویی در هزینه ها و مصرف سوخت می گردد.

فر پخت نان تونلی این مجموعه به دلیل عایق بندی تمام بدنه نشت حرارت کمی به محیط اطراف دارد که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. مشعل های قابل احتراق فر پخت نان بسیار کارا و مقاوم می باشند. مصرف برق این دستگاه به دلیل استفاده از مبدل های فرکانس بسیار کم می باشد. همچنین نوار نقاله و تسمه به کار رفته در آن از با کیفیت ترین انواع می باشند. مدل های مختلف فر پخت نان این مجموعه با ابعاد گوناگون قابل سازگاری با ابعاد محیط می باشند.

فر پخت نان دوار

فر پخت نان دوار گونه ای فر است که نوار نقاله آن حرکتی چرخشی و دوارنی دارد و در این مجموعه در چند مدل تولید می گردد. فر پخت دوار برای نان سنگک، فر پخت نان دوار پیتزا، فر پخت دوار نان تافتان لواش  و فر پخت دوار نان بربری و مواردی از این دست.

کار با فر نان پخت دوار بسیار آسان است. ابتدا خمیر نان بر روی نوار متحرک قرار می گیرد و سپس با چرخش حول یک محور ثابت به قسمت پر حرارت منتقل می گردد و در آنجا پخته شده و سپس به نقطه ابتدایی باز می گردد. در فر پخت نان دوار نیز حرارت و سرعت تسمه بر اساس نوع نان و حجم و وزن آن قابل تنظیم خواهد بود.

فر پخت نان دوار بسته به نوعی که دارد ابعاد گوناگونی دارد و انواع فر که برای پخت نان های نازک مانند لواش و تافتان به کار می روند دارای ابعاد کوچکتری نسبت به فر پخت نان دوار سنگک دارند. حرارت در سطح پخت فر به صورت کاملاً یکنواخت می باشد و از صفحه های چدنی یا آلومینیوم پوشش دار برای قرار دادن نان استفاده می شود. این دستگاه مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و حرارت کمی را به محیط منتقل می سازد چون بدنه عایق بندی شده است.

از مزایای دیگر استفاده از فر پخت دوار نان سنگک از سوخت های ناشی از مشعل استفاده نمی گردد که این موضوع باعث کاهش آلودگی ها در بافت نان و هوای اطراف می گردد. فر پخت نان دوار در انواع دیگری نیز موجود بوده و با ابعاد گوناگون در این مجموعه به متقاضیان ارائه می گردد. دوام این محصولات بسیار بالا بوده و ظرفیت پخت بالایی دارند. با تهیه فرهای پخت نان این مجموعه نیاز به سرویس کردن مداوم و خدمات بسیار نخواهید داشت و هزینه های شما کاهش خواهد یافت. جهت دریافت مشاوره جهت انتخاب محصول و سفارش با همکاران ما در این مرکز تماس حاصل نمایید.