فر تونلی پخت نان حجیم

پهن کن نان غلطکی
پهن کن نان غلطکی
نوامبر 2, 2023
میز کار پخت نان
میز کار پخت نان
نوامبر 2, 2023
نمایش همه

فر تونلی پخت نان حجیم

فر تونلی پخت نان حجیم

فر تونلی پخت نان حجیم

فر تونلی پخت نان حجیم

فر تونلی پخت نان حجیم یکی از کاربردترین دستگاه های پخت نان در صنایع غذایی امروزه است. نان با کیفیت ها، فرم ها، بافت های متنوعی که دارد، از اصلی ترین بخش های پرطرفدار خوراک ها و شیرینی ها می باشد. نان های حجیم هم در فرهنگ غذایی کشور ما و در مناطق مختلف قدمتی دیرینه دارد و هم در دستورالعمل های غذایی جدیدتر و بین المللی جایگاهی ویژه دارد. به همین دلیل بسیاری از رستوران ها، کافه ها، شیرینی پزی ها و نانوایی ها برای تکمیل تجهیزات خود از این دستگاه استفاده می نمایند. نان حجیم به دلیل فرمی که دارد نیاز به حرارتی ملایم و تدریجی دارد تا در عین داشتن ظاهر حجیم و زیبا و خوش رنگ و لعاب، مغز پخت و خوش طعم نیز باشد.

فر تونلی پخت نان حجیم

فر تونلی پخت نان حجیم

ویژگی های فر تونلی پخت نان حجیم

ویژگی اصلی فر تونلی پخت نان حجیم که توسط این مجموعه تولید می شود، عدم تماس نان با گازهایی است که از سوختن مشعل ناشی می شوند. این گازها می توانند در بافت نان نفوذ کرده و هم طعم آن را تحت شعاع قرار دهند و مضرات فراوانی برای سلامتی داشته باشند. این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که حرارت را به صورت کاملاً تدریجی و غیر مستقیم به نان‌ ها می دهد و علاوه بر حرارت پایینی، بدنه دستگاه مانند یک عایق عمل کرده و به جای اتلاف انرژی گرمایی، آن را در فر تونلی به گردش در آورده و به کمک سیستم سیرکولاسیون، حرارت اضافی و باقی مانده از ناحیه بالا و اطراف، موجب پختن نان ها می گردد.

فر تونلی پخت نان حجیم به گونه ای ساخته شده است که برخلاف تنورها و فرهای قدیم و به دلیل عدم تماس مستقیم با سوخت های مشعلی، بخار و رطوبت آزاد شده از درون بافت نان، خشک نشده و هدر نمی رود و در درون فر تونلی باقی می ماند و موجب براق شدن و ظاهر بهتر نان می شود. به طوری که محصول به دست آمده در چنین شرایطی با محصول فر و تنورهای قدیمی و غیر استاندارد بسیار متمایز می باشد. با استفاده از فر تونلی پخت نان حجیم می توان چانه هایی به وزن ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ متر را به خوبی پخت. بی آنکه مغز نان خام و خمیر بماند. از سویی دیگر پخت نان در حجم های مختلف با سرعت بسیار مناسبی انجام می گیرد و در ۵ تا نهایتاً ۱۲ دقیقه پخته می شوند و می توان محصولات فراوانی را در زمانی کوتاه تولید نمود.

فر تونلی پخت نان حجیم هم با برق سه فاز و هم با برق تک فاز تولید می گردد و بسته به نیاز فرد ارائه می شود. همچنین برای سوخت مصرفی دستگاه از گاز و یا گازوئیل استفاده می گردد که آن نیز بستگی به شرایط محیط و مجموعه دارد. انواع دوگانه سوز این دستگاه ها کیفیت و کارایی انواع تک سوز را دارند.

برای ساخت صفحه ای که نان بر روی آن پخته می شود، به طور معمول ازصفحات توری استیل ضد زنگ استفاده می شود و یا فلز آهن و یا صفحات گالوانیزه که این موارد از لحاظ قیمتی و از لحاظ ویژگی ها و کیفیت با هم متفاوت هستند.

مزایای استفاده از فر تونلی پخت نان حجیم

نانی که به کمک این دستگاه تولید می شود، دارای بافت متخلخل، ترد، سبک، با ظاهری کاملاً یک دست و یک رنگ می باشد که به دلیل رطوبت موجود در هوای داخل فر و همچنین سیستم سیرکولاسیون و گردش حرارت از جهات مختلف بالا و اطراف نان ها می باشد. همچنین نان هایی که به کمک این دستگاه پخته می شوند، برخلاف نان های تنورهای سنتی، ماندگاری بالایی دارند و پس از مدت کوتاهی غیر قابل خوردن نمی شوند.

ازمزایای دیگر استفاده از این دستگاه می توان به ساختار بدنه آن اشاره کرد. بدنه فر تونلی پخت نان حجیم چند لایه است و حدود چهل درصد از حرارت داخلی به بیرون هدر می رود که در میان سایر انواع فرها و تنورهای سنتی بسیار مطلوب است. این ویژگی باعث می شود فضای اطراف فر گرم نشده و همچنین گرمای ایجاد شده صرف پخت نان گردد.

از آنجایی که فر تونلی نان حجیم با برق کار می کند، در صورت قطع برق برخی از نان ها داخل دستگاه خواهند ماند که با استفاده از آپشن هندل در این محصول، می توان در صورت قطعی برق به صورت دستی نان ها را خارج ساخت. به علاوه فر تونلی پخت نان حجیم مصرف سوخت و برق پایینی دارند و بازدهی بالایی دارند. دیگر آنکه نصب و کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و نیاز به کمک گرفتن از نیروی انسانی را کاهش می دهد و در هزینه های مازاد به صورت قابل توجهی صرفه جویی می نماید. در نهایت باید ذکر کرد که به کمک این دستگاه می توان میزان سرعت تولید محصول و کیفیت محصول را به صورت هم زمان افزایش داد.