فر دوار پخت نان

پهن کن نان
پهن کن نان
آگوست 26, 2023
فر طبقه ای پخت نان
فر طبقه ای پخت نان
آگوست 26, 2023
نمایش همه

فر دوار پخت نان

فر دوار پخت نان

فر دوار پخت نان

فر دوار پخت نان

فر دوار پخت نان، دستگاهی است که برای پخت انواع نان به کار می رود و دارای انواع گوناگونی می باشد. فر دوار دارای نوار نقاله ای است که تسمه آن حرکتی دورانی دارد و پخت نان در آن از لحاظ تدریجی بودن و مغز پخت شدن شباهت فراوانی به تنور دارد. دستگاه فر دوار پخت نان برای انواع نان های حجیم و کم حجم به کار می رود و دارای چهار نوع اصلی می باشد که عبارت هستند از: دستگاه فر دوار پخت نان پیتزا، فر دوار پخت نان تافتون و لواش، دستگاه فر دوار پخت نان سنگک و فر دوار پخت نان بربری، لواش و تافتون.

فر پخت دوار نان دارای یک بخش گرمایشی است ‌که مشعل درون آن قرار دارد و یک محفظه پخت که نان ها در آن قرار دارند. کلیه اجزاء این بخش ها در برابر حرارت و گرما مقاوم هستند. روند پخت نان در این دستگاه تدریجی و آرام می باشد تا نان زمان کافی برای عمل آمدن و شکل گرفتن داشته باشد. ظرفیت و تعداد پخت نان در فر دوار با توجه به فضایی که دستگاه اشغال می کند، بالا است و بازدهی مطلوبی دارد.

دستگاه فر دوار پخت نان سنگک

دستگاه فر دوار پخت نان سنگک که یکی از محصولات پر فروش این مجموعه می باشد دارای مشعلی درون دستگاه است که می تواند با گاز یا گازوئیل کار کند و این منبع سوخت با توجه به نیاز و تقاضای متقاضی قابل تغییر می باشد. مشعل های دوگانه سوز به دلیل کیفیت پایین تر توصیه نمی شوند. در فر پخت دوار نان سنگک، به دلیل جدا بودن کوره سوخت، نان ها در مجاورت گازهای زیان آور ناشی از سوخت مشعل قرار نمی گیرند و بافت نان به گازهای ایجاد شده پس از سوخت آلوده نمی شود.

شیوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که زیرِ نان از طریق این مشعل ذکر شده گرما می بیند و روی نان به وسیله سیستم سیرکولاسیون می پزد. این سیستم مکانیزمی است که گرمای ایجاد شده از مشعل به بیرون دستگاه هدر رفت پیدا نمی کند بلکه به سمت بالای فر دوار گردش پیدا می کند و موجب مغز پخت شدن نان از سمت بالا می گردد. به طور معمول یک نان سنگک در فر دوار پخت نان نیاز به زمانی در حدود ۶ دقیقه دارد و با توجه به این زمان کوتاه، می توان تعداد زیادی نان در زمانی کوتاه پخت که راندمان کار را بسیار بالا می برد.

دستگاه فر دوار پخت نان تافتون و لواش

دستگاه فر دوار پخت نان تافتون و لواش، دستگاهی با راندمان بالا، مصرف سوخت پایین می باشد که فضای کمی را اشغال می کند. این دستگاه ظرفیت پخت بسیار بالایی در زمان کوتاه دارد و در کمترین زمان اعداد زیادی نان مغز پخت آماده می کند. این فر جابجایی سخت و دشواری ندارد زیرا از قطعات کوچکی تشکیل می شود که در محل مورد نظر اسمبل می گردند. پخت نان بر روی صفحاتی چدنی و یا آلومینیوم پوشش دار انجام می گیرد که این متریال به دلیل انتقال گرمای مطلوب و تدریجی، سبب مغز پخت شدن نان می شوند.

نان هایی که به وسیله دستگاه پخت نان دوار به دست می آیند، دارای ماندگاری بالایی هستند و به صورت یکنواخت و یکدست پخته اند. این فر قابلیت تنظیم دما و سرعت دارد و در صورتی که برق مجموعه قطع شود با استفاده از فرم هندل وار دستگاه، می توان نان هایی که در فر مانده اند، خارج نمود. این فر دوار پخت نان، تابلو برق مجزا از سیستم دارد و اتلاف انرژی بسیار پایینی دارد. به این صورت که سبب گرم شدن محیط نمی شود و گرمایی که از این دستگاه به بیرون منتقل می شود، برابر با ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد که نسبت به تنورها و یا دستگاه های دیگر میزان بسیار ناچیزی است.

دستگاه فر دوار پخت نان بربری، تافتون و لواش

دستگاه فر دوار پخت نان بربری، تافتون و لواش از انواع بسیار پرطرفدار و پر کاربرد می باشد که برای پخت نان های نیمه حجیم تا نازک به کار می رود. این دستگاه قابلیت های متعددی دارد مانند قابلیت نصب سیستم بخار برای پخت نان های نیمه حجیم که سبب مغز پخت شدن نان ها می گردد. این دستگاه امکان تنظیم حرارت به صورت دیجیتالی دارد و همچنین ایزوله  سازی استاندارد محصولات و ویژگی های سودمند دیگر.

دستگاه های فر دوار پخت نان کارها را به صورت اتوماتیک انجام می دهند و نیاز به نیروی انسانی را در طول مراحل کاهش می دهند، راندمان بالایی در مدتی کوتاه دارند و نرخ تولید بالایی دارند. انرژی گرمایی را از دست نمی دهند و گازهای مضر پس از سوخت داخل طعم نان ها وارد نمی شوند. این دستگاه ها جابجایی آسانی دارند و قابلیت سرهم بندی دارند. کلیه قطعات به کار رفته ضد زنگ و ضد خوردگی می باشند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.