دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه پخت نان بربری
دستگاه پخت نان بربری
جولای 29, 2023
فر پخت نان
فر پخت نان
جولای 29, 2023
نمایش همه

دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه پخت نان سنگک یکی از انواع این محصولات می باشد که مانند سایر دستگاه های پخت نان دارای نوار نقاله ای است که یا به صورت مستقیم در انواع تونلی و یا به صورت دورانی به حرکت درآمده و خمیر نان سنگک را برای پختن به محل پر حرارت می برد و نان پخته شده را تحویل می دهد با این تفاوت که عرض تسمه و ابعاد دستگاه متناسب با پخت نان سنگک که دارای حجم می باشد، به کار برده می شود. دستگاه پخت نان سنگک در انواع مختلف تونلی و دوار تولید و عرضه می گردد.

با استفاده از دستگاه پخت نان سنگک کیفیت نان حفظ می گردد و نان ها به صورت کاملاً یکدست بدون سوختگی یا خمیر بودن به شکلی لطیف و با حفظ ظاهر سنتی خود آماده می شوند. دستگاه های پخت نان سنگک مصرف سوخت و انرژی بهینه ای دارند و محیط اطراف را بیش از اندازه گرم نمی کنند. ظرفیت پخت نان سنگک با استفاده از دستگاه پخت بسیار بالاتر می رود و می توان در بازه زمانی مشخصی با انرژی یکسان با روش سنتی، تعداد نان سنگک بسیار بیشتری پخت که بازدهی نانوایی را بسیار بالاتر می برد و درامد بیشتری حاصل می نماید.

با استفاده از دستگاه پخت نان سنگک میزان استفاده از نیروی انسانی کاهش می یابد و هزینه های ناشی از استخدام چندین نیرو حذف خواهد شد. به عبارت دیگر می توان گفت تهیه یک دستگاه پخت نان سنگک برای یک نانوایی یا مجتمع تولید نان، کمک به اقتصاد کل مجموعه در دراز مدت و ارتقا سطح کیفی و کمی می باشد و خریدی هوشمندانه است.

از دیگر ویژگی های دستگاه پخت نان سنگک این مجموعه نیاز به سرویس کم و خدمات تعمیر و تعویض قطعات پس از خرید می باشد. دوام قطعات به کار رفته در این دستگاه ها بسیار بالا است و به سادگی نیاز به تعمیر پیدا نمی کند. دستگاه ها از فولادهای ضد زنگ ساخته می شوند و به خوبی عایق بندی می شوند تا کمترین میزان تبادل حرارتی را با محیط اطراف داشته باشند. گرمای ایجاد شده به جای هدر رفتن در محیط اطراف و گرم کردن هوای محیط، در دستگاه باقی مانده و صرف مغز پخت کردن نان سنگک می گردد.

دستگاه پخت نان سنگک تونلی

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که نان سنگک در بستری که گازهای مضر ناشی از سوختن سوخت های مشعلی و گازها به وجود می آورند، پخته می شود. کوره اصلی حرارت را از ناحیه زیر به نان های سنگک منتقل می سازد. در این دستگاه های پخت نان، حرارت مازادی که از تنور مادر در زیر ایجاد می گردد به دلیل بدنه عایق آن خارج نشده و به شیوه سیستم سیرکولاسیون در کوره بالایی به گردش درآمده و از بالا بر روی سطح نان سنگک ها پخش می شود و از دو رو نان سنگک ها را مغز پخت می نماید. پروسه پخت نان سنگک در این دستگاه ها یک بازه زمانی چهار تا شش دقیقه است که از جهت صرف انرژی و به کار گیری نیروی انسانی بسیار مطلوب می باشد.

مشعل های مورد استفاده در این دستگاه های پخت نان یا به صورت گازی یا گازوئیلی می باشند که بنا بر نیاز سفارش دهندگان می باشد. دستگاه پخت نان تونلی ساخته شده در این مجموعه به میزان پنجاه تا شصت درصد صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی دارد و بدنه دستگاه تنها به میزان چهل تا پنجاه درجه سانتی گراد به محیط اطراف حرارت منتقل می سازند که بسیار کمتر از تنورهای سنتی است که آتش بسیار به محیط نزدیک است و گازهای ناشی از آن را در محیطی رها می سازد.

دستگاه پخت نان سنگک دوار

این دستگاه پخت نان سنگک تنها یک مشعل دارد که یا گازی و یا گازوئیلی است و شامل یک نوار نقاله با حرکت ثابت چرخشی به دور محور ثابت عمودی می باشد که از صفحات چدنی مقاوم یا آلومینیوم پوشش دار و نسوز ساخته می شود. دما و سرعت چرخش قابل تنظیم و کنترل است. مکانیزم و ساختار دستگاه به گونه ای است که نان با گازهای ناشی از سوخت مشعل هیچ گونه مجاورت و تماسی ندارد و انرژی گرمایی حاصل از تنور زیرین پس از پخت نان از طریق سیستم گردش جریان سیرکولاسیون از جهت بالا روی نان سنگک را می پزد و مغز پخت می نماید.

این دستگاه نیز نان سنگک را در زمانی بین چهار تا شش دقیقه می پزد و آماده می سازد. بدنه عایقی دارد که گرمای کمی به بیرون منتقل می سازد و ظرفیت پخت بسیار بالایی دارد. نانوایی ها، رستوران ها و یا مجتمع های نان باید بنا بر نیاز و شرایط بستر خود، دستگاه تولید نان را انتخاب نموده و از این مرکز با کیفیت بالا دریافت نمایند. جهت اطلاع درباره قیمت ها و مشاوره جهت انتخاب دستگاه با همکاران ما در این مرکز تماس حاصل نمایید.